İTÜ'den mezun olmus kullanicilarin tavsiyeleri ve anıları icin.

 

Merhaba, elektronik mühendisiyim. Tübitakta çalışıyorum. TAİ'den tasarım mühendisliği için teklif aldım ama biraz kararsız kaldım. Çalıştığım yer evime çok yakın. Arabayla 10-15 dk. İşimden de memnunum. Tai Ankara kazan'da. Günde 45 dk git 45 dk gel durumu var TAİ'ye başlarsam. Ayrıca taide günlük mesai saati tübitaka göre bir saat fazla.(Tübitak 8 saat, TAİ 9 saat). Yine de Tai'nin maaşı tübitaka göre biraz daha iyi 500 lira kadar. Çok uçurum olmasa da fark var. Bir de birkaç mühendisle konuştum TAi çok tasarım yapılan bir yer değil. Genelde üretim yapılan bir yer. ARGE çok fazla yapılmıyor dendi bana. Kendini köreltirsin diyenler oldu. Yine de TAİ çok iyi bir kurum. Girdikten sonra emekli olunacak bir yer. TAİ'nin teklifini reddersem bi daha TAİ'ye girmem de zor olur. TAİ'yi bilen veya çalışan birileri varsa tavsiyerini almak isterim. Sizce tübitakı bırakıp taiye gitmek mantıklı bir karar olur mu?

sequence12
 
Mesajlar: 9
Kayıt: 05.09.2014
26 May 2016, 14:30 Başa Dön

 

birileri acil cevap verebilirse sevinirim:)

sequence12
 
Mesajlar: 9
Kayıt: 05.09.2014
26 May 2016, 18:20 Başa Dön

 

işkolig'e üye olup tai hakkında yorumları okuyabilirsin. benim anladığım kadarıyla, mühendislik yapayım arge kasayım vs düşüncelerin çok yok, tai'den emekli olurum diye düşünüyorsun. türkiye'de arge ne kadar yapılıyorsa tai'de de o kadar yapılıyordur diye tahmin ediyorum, dolayısıyla o ekstra yolu ve mesaiyi telafi edecek bir iş tatmini muhtemelen bulmayacaksın eğer iş tatmini arıyorsan. tai'ye girsen her gün 1 saat ekstra yol ve 1 saat fazla mesai yapacaksın, her gün 2 saatini ekstradan harcayıp bir kazanç sağlayabileceğin bir ortam değil diye düşünüyorum. 500 liraya değmez bence.

ergoproxy
 
Mesajlar: 128
Kayıt: 25.09.2009
Bölüm: MAK
27 May 2016, 00:14 Başa Dön

 

Sizin için değil sadece ama genel bilgi anlamında soyliyeyim; Türkiye' nin önümüzdeki 7 yılda hedefi dünyada ilk on ekonomi içine girmek. Bunu başarabilmesi için kendi uçaklarımızı yapmamız gerekiyor. Bu anlamda havacılık projelerinin kümelendiği yer TAI oldu ve böyle de olacak. Ben şahsen bu şirketin önünü çok açık görüyorum. O açıdan bakmakta fayda var nitekim maaşı da güzel, sonra herşey maaş değil arkadaşlar. Bu projelerde ülkenin en iyi üniversitelerinden öğrencilere pay düşüyor. Ben şuan alanında en büyük alman firmasında çalışıyorum, savunma sanayine geçiyorum yakında. Bizler teknik üniversite mezunları olarak iyi eğitim aldık. Calıstıgım sirkette de bana soylenen bu şekilde. Bunun hakkını vermek bize düşer diye düşünüyorum.
Kısacası ülkeme faydalı olabilme ihtimalim varken; yabancı şirketlerin kullanım klavuzu çevirmenliği bana göre değil.


Sizin konunuza gelirsek hocam Tübitak ve TAI ikisi de çok iyi yerler. Tabi benim seçimim TAI olurdu, havacılık tutkumdan dolayı. Hangi işi daha severek yapacaksınız bence ona bakın. Hakkınızda hayırlısı olsun.

Aybars Ak
 
Mesajlar: 134
Kayıt: 30.05.2011
27 May 2016, 09:11 Başa Dön

 

tai tabiki çok güzel bi firma. özellikle millet işsizlikten kırılırken böyle bi teklifi reddetmek içimi acıtıyor ama tai bir arge firmasından çok entegrasyon firması. burada şöyle bi sıkıntı var. orada arge'den çok sistem mühendisliği yapıcam. sistem mühendisliği dediğimiz şey ise iki sene yapılınca bilinen birçok şeyi unutmak demek. en azından küçük tasarımları yapamayacak duruma gelmek demek. taiyi ilerde bırakmak istesem havacılık sekötüründe başka firma olmadığı için iş bulamama riski doğacak. durum böyle olunca TAI ye gitmeyi pek de istemiyorum. Keşke TAI de çalışan biri olsa da kesin şeyler duyabilsem. Bu bahsettiğim şeyler genelde kulaktan dolma bilgiler.

sequence12
 
Mesajlar: 9
Kayıt: 05.09.2014
27 May 2016, 13:24 Başa Dön

 

linkedinden taide calisanlari bulabilirsin. sana en dogru bilgiyi vereceklerdir.

benim fikrimse ne tubitakta ne de taide calismamis biri olarak sudur:

- 500 tl is degisimi yapilirken kabul edilemeyecek derecede ufak bir artim (ozellikle zaten simdiki isini seviyorken).

handmade god
 
Mesajlar: 781
Kayıt: 18.01.2009
28 May 2016, 12:35 Başa Dön


Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 8 misafir